torsdag den 3. april 2014

Jord til bord individuelt mejeriprodukt

Jeg har været igang med aat lave mit mejeriprodukt og har fremstillet smør. Jeg har lavet det af cremefraice 38%, da jeg læste på en side jeg fandt at det var bedst hvis det blev lavet af et syrnet produkt som cremefraice er.

                                                                                       
 Jeg bruger  400 g. cremefraice 38%  til ca. 250 g.                                                                                 smør

                                                                                   

                                                                                
 Der piskes med stor interesse

 Smørret begynder at skille fra væden

 Væden der skiller fra er kærnemælk


 Der piskes videre

Det sidste væde presses ud af smørret i et                                                                                                                        viskestykke


 Salt tilsættes

 Det færdige smør












Ingen kommentarer:

Send en kommentar