søndag den 1. juni 2014

udfordringsopgave

Æggekurven tager form.

Her er jeg ved at lave den øverste kimning som er afslutningen på siden på kurven.

 Jeg skal nu igang med med at lave kanten på kurven. Her skal jeg arbejde ed mange af stagerne på samme tid, og det er vigtigt at de kommer i den rigtige rækkefølge. Man skal lægge første stage bag om anden og tredje stage og ud. Læg anden stage bag om tredje og fjerde stage og ud. Læg tredje stage bag om fjerde og femte stage og ud. læg fjerde stage bag om femte og sjette stage og ud. Koden 4 bag 2 er udført.

 Jeg har været nødt til at sætte numre på stagerne for at holde styr på dem.

Her skal første pil lægges i en blød bue over anden, tredje og fjerde pil og foran femte og sjette stage. Pilen føres om bag syvende stage og ud. herefter lægges femte stage ned bag sjette og syvende  stage og ud i samme mellemrum, hvor første pil kommer ud. osv.


 Her er kante færdig flettet klar til at klippe ren. 


 Kurven har fået en stærk pil på til hanken.

 Her laver jeg hanken med knude. Det var rigtig svært at få pilen til at dække hanken og binde knuden. 

 Det færdige resultat.

 Og æggekurven i brug :-)







2 kommentarer:

  1. Jeg vil gerne bestille et par stykker - det er så smukt. ..

    SvarSlet